Fietstochtje door de natuur richting Nijkerk


Vanmorgen vroeg beloofde het al een prachtige dag te worden. Dus besloten wij een heerlijke fietstocht te gaan maken van ongeveer 2 uur. Het was een afwisseling van zon en een beetje mist. Ik heb een paar foto's gemaakt om jullie een blik te laten werpen op de omgeving van Zeewolde.


Hier was het nog mistig maar toch een leuk plaatje met het oude zeilschip


Hier moesten we kiezen gaan we links om het meer heen fietsen naar Harderwijk
of rechtsaf langs het meer richting Nijkerk.


Omdat Zeewolde beneden zeeniveau ligt zijn er overal dijken om het te beschermen
tegen het water. Links het meer Wolderwijd, rechts het Hosterwold.


Een doorkijkje vanaf het fietspad. Er mogen hier trouwens geen auto's komen.


Het fietspad stopt en de dijk is dan alleen te volgen te voet. Maar eerst nog een heel stuk fietsen


Wat een mooie natuur .


Here is the end of the bikepath


Stukje door het bos


Hier is hij al bijna uitgebloeid.


Mooi hoekje vindt ik zelf.


In het bos al weer diverse bessen aan de struiken.


De vlierbes.

Ik heb heerlijk genoten van deze mooi dag. Het enige wat ik graag zou willen dat er een algeheel verbod
komt voor wielrenners op dit soort fietspaden. Sommige van hun (meestal in een grote groep) zijn niet normaal. Als je afstapt om een foto te maken wordt je de huid vol gescholden. In de Heemskerkerduinen hebben ze gelukkig een verbod gekregen. Nu hopen dat dit ook hier eens gaat gebeuren.

Ik hoop dat jullie ook zo genoten hebben van het mooie weer

Een zonnige groet uit 
mijn kleine paradijs.

Reacties


Populaire posts