Mijn vogelvrienden/My bird friends

Sinds ik mijn camera heb ben ik mij meer bewust van het grote aantal soorten
vogels dat mijn tuin bezoekt. De teller staat nu op 20 soorten. Drie weken geleden
waren de groenlingen in een groot aantal op mijn voedertafel aanwezig. Ook die
dag had ik voor het eerst een grote groep sijsen in mijn tuin.

Since I bought my camera I discovered how many birds are visiting my little
garden. The counter of species is now on 20. Three weeks ago a large
group of Greenfinches visited my foodtable. Also the Siskin came in for the
first time.

Groenling/Greenfinch

Sijs/Siskin


Toen ik gisteren van het bevroren meer afkwam was ik blij verrast dat de toch zeer schuwe
Appelvink mijn voedertafel bezocht en nog wel in de zon. Ik vindt het een prachtvogel en 
wat een kracht zal er in die grote snavel zitten. Misschien leuk om te weten dat ik alle
vogels fotografeer door het glas heen van mijn tuindeur.

When I came back from the frozen lake yesterday I was so supprised to see the
very shy Hawfinch visiting my foodtable and in the sunlight. I love this beautiful
bird with it's amazing beak. There must be a lot of power in his beak. I have to
confess all my bird photo's are made from inside behind through the window
of my gardendoor.

 Appelvink/Hawfinch











De zak voer van 12 kilo zaad is inmiddels bijna leeg. En als het zo doorgaat met de kou
kan ik nog niet stoppen met voeren.

I had 12 kg birdseeds and the bag is empty. But when it stays cold there have
to come another one.

Een heerlijke avond allemaal.

A great evening to all of you.

Marijke

Reacties


Populaire posts