Werkeloos/unemployed

Dinsdag een week geleden was mijn laatste werkdag. Ik werd door mijn collega's
aangenaam verrast met een afscheidsetentje. Bijna vier jaar met hun gewerkt. Ik was
werkzaam via een tijdelijke contract en die mag maar drie keer worden verlengd. Na
deze drie contracten moet het bedrijf waar je werkzaam bent of het uitzendbureau je
een vast contract aanbieden. Nou je raad het al beide organisaties zien het niet zitten
in deze tijd om je een vast contract aan te bieden, helaas. Het vreemde voor mij
is dat je moet vertrekken terwijl er stapels met werk liggen nog meer werkdruk voor
degene die achterblijven. 

En wat was het woensdag wennen, geen wekker en gewoon doen waar je zin in hebt.
En ben eerst maar even lekker met een kop koffie op de bank gaan zitten en gaan
bedenken wat ik allemaal zou gaan doen die dag. Helaas zat het weer nou ook
niet echt mee anders had ik direct mijn tuintje in gegaan. Dus maar aan het oefenen
geslagen met sollicitatiebrieven schrijven. Maar waarop moet je solliciteren, als men
je leeftijd leest en je invuld dat je 37 jaar werkervaring hebt schrikken de bedrijven
al heel gauw terug. Toch maar even naar buiten gegaan in de spaarzame droge
momenten en lekker met mijn camera gespeeld.

Tuesday a week ago it was my last day at work. My collaegues suprised me
with a lovely diner all together in a nice restaurant. I was working on a temporay
contract and in Holland the company where you are working for is only aloud to
extend this contract 3 times. Then they have to offer you a permanent contract.
But in times of crises like we have at the moment that's not wat a company is
going to offer.

The next day it was so strange that the alarmbells of the clock were off. I
treated myself a nice cup of coffee and I sat down on the sofa, thinking what
I was going to do with all the time I have for myself now. I started practicing
writing cover letters. But when I start the letter writing workexperience 37 years
a lot of company's will throw your letter away.  In between I went out in my
garden to take some pictures in the spare dry moments we had last week.

Boompioen/Treepaeonia






Descainesa Fargessi

Een prachtige struik met blauwgroen blad en clematisachtige geel bloeiende bloemetjes met iets
van blauw aan de top van het bloemetje. En dit zijn haar zaden in de herfst echt staalblauw.

A beautiful shrub with bleu-green foliage and tiny yellow flowers with a spot of blue at the top.
In autumn she's beautiful too wearing steelblue seed pots





Aquilegia


Rodgersia



Vanmiddag eindelijk de zon weer gezien in 2 weken. 

This afternoon we could see the sun shining since two weeks

I wish you all a lot of sunshine

Marijke

Reacties


Populaire posts