De eerste/The first

Vanacht hebben we eindelijk regen gehad. De buien kunnen zeer plaatselijk zijn dat
heb ik gisteren wel gemerkt. Inktzwarte luchten en onweer en hoosbuien in Harderwijk
en aan de andere kant van het meer waar ik woon helemaal niets. 

Last night we finaly got the rain where the garden was waiting for. Terrible weather
yesterday above Harderwijk and nothing at the other side of the lake where I live.

Rosa Metanoia


De eerste roos die helemaal haar bloem heeft geopend was niet de eerste roos die knoppen
 bracht. Maar waren deze twee. Ik heb de donkerrode gekocht als rosa Barock. Maar dat
is ze zeker niet.

The first rose who opened her flowers were not the first buds that showed up. But were
these two. I bought the first one as rosa Barock but it is not.

Rosa?

En deze rosa Souvenir de La Malmaison. Een roos met prachtige bloem maar
niet in mijn tuintje. Ik denk geheel niet geschikt voor ons klimaat. Met regen
komen de knoppen niet open

And this rose Souvenir de La Malmaison. A rose with the most gorgeous
flowers but not in the climat we have. The flower don't open up with rain.

Rosa Souvenir de La Malmaison



Ik probeer om dit jaar helemaal niet te spuiten tegen insecten en maar te zien wat
er gebeurd. Maar het is moeilijk op dit moment. Een heel leger van insecten heeft
mijn tuintje gevonden. Vooral de rozen hebben het te verduren met het leger van luizen.
Ook veel gaten, opgerolde bladeren en aangevreten knoppen. Ik hoop dat de voorspelde
regen mijn insectenprobleem een beetje zal helpen oplossen

I will try not to spray the roses this year and will see what will happen. But I
this is difficult when I see the army of insects visiting my roses at the moment.
I hope the forcasted rain will help a little to get rid of the insects.

Een heerlijke dag gewenst.

Have a wonderful day

Marijke

Reacties


Populaire posts