The place I want to be



Mijn tuintje voelt zo onwijs veilig en vredig. Je zou haast vergeten wat er allemaal gaande is
in de wereld.

My little garden feels so safe and peacefull. It's a place where I try to forget what is going
on in the world at te moment.


Het is al weer een tijdje geleden dat deze rozen bloeiden. Sommige rozen maken zich op voor een
tweede bloei.

It's been a while ago since this roses were showing theire beauty. Some of them are getting ready
for the second flush.


Gallica rose Charles Baudelaire



Queen of Sweden


Rosa Fatin Latour


A Shropshire Lad


Buff Beauty





Munstead Wood



 Rosa Merveille


Rosa Aspirinrose


Rosa A Shropshire Lad


Een prachtige rode roos voor degene die hun leven hebben verloren door toedoen
van een stel idioten. Laten we hopen dat er niet meer volgen.

A beautiful rose for those who lost theire lives this week  during this ruthless killings.
Lets hope this idiots don't get the chance to do it again.


Rosa Souvenir d'Alphons de Lavallee

Wish you all a peacefull week ahead.

Rosehugs

Marijke

Reacties

  1. I like the Shropshire Lad rose Marijke - Shropshire is quite near to where I live. I have been away and not seen the TV or read the news for a week so was shocked on returning home to learn of all the terrible things that some humans have inflicted on others.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. She is so beautiful and such a lovely parfum Rosemary. I hope you had a lovely time. And it is so true with one push on the tv your back in reality. Things are getting out of controle. I think that this exodus of refugees are getting paid to take over Europe. Why are it all man? Where are theire family's? It's time Europe get aware what is happening. We see the results.

      Verwijderen
  2. I can certainly see how being in your garden, would give you some peace from the world right now.
    Not a very nice place right now, is it?
    I hope it changes very soon, but in the meantime, I have been spending a lot of time in my gardens too.

    As always, your roses are so beautiful, dear Marijke. xo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. No dear friend I have to admit that I don't feel save anymore in my own country. I don't go to Amsterdam anymore.
      And I am very pleased to live in a small village. I am so greatfull to have my little garden to get rid of the bad thoughts. I hope Europe finds a way to protect it's citizens against this devils.
      Have a wonderful day and rosehugs from me my friend
      xxxxxx

      Verwijderen
  3. De tuin is in deze donkere dagen een soort therapie en de schoonheid van de rozen kan ons laten hopen dat niet alles is verloren. Bedankt voor deze mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten Isabelle. Mijn hoofd loopt over. Maar een ding is duidelijk. Respect voor ieder mens. Maar het wordt tijd dat Europa regels gaat stellen. Onze regeringen moeten nu zo langzamerhand wel gaan begrijpen dat de situatie uit de hand gaat lopen en zachte lieve woordjes zoals, houd het hoofd koel en begrip vragen niet meer werken.

      Verwijderen
  4. We are so fortunate to have a garden ... Enjoy your gorgeous roses, dear Marijke !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Your discription of what your garden means to you is the way how I am feeling about mine Dani. I love it.
      Have a beautiful day my friend.
      xxxxxx

      Verwijderen
  5. net als jij is mijn tuin een plaats om me terug te trekken, wat een wereld! gelukkig biedt de schoonheid van planten troost. prachtige rozen heb jij wel, hoe hou je ze zo stralend? ik tuinier zelf zonder gifstoffen, welke soort zou jij me kunnen aanbevelen? groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar ik een hele goede ervaring mee heb is Blue for You. Maakt een mooie bossige struik en is tot op heden super gezond. En hoe ik de rozen gezond hou is een moeilijke vraag. Jaren geleden begon ik al te spuiten tegen sterroetdauw en meeldauw voordat de roos de kans kreeg om uit te lopen. En als de eerste luis verscheen raakte ik al in paniek. Maar nu niet meer. Misschien kan ik je een groot plezier doen om eens op de link aan de linkerzijde van mijn blog te klikken van biologische rozenkwekerij De Bierkreek daar wordt uitgebreid verteld hoe de roos het beste verzorgd kan worden. En niet te vergeten speelt het weer een hele grote rol hoe de rozen zich dat jaar gaan ontwikkelen. De laatste drie jaar geen vorst in de winter hier maar zoveel regen!!

      Verwijderen
  6. Let's hope our peaceful gardens can show some beauty in the world, but I'm afraid it isn't enough. But what else can we do? Your lovely roses gives me happiness, and I hope others feel happy about it too. We need more roses and beauty!

    Have a nice and peaceful day, Marijke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I think it will Marit. I love to be in my little garden. And not unimportant the birds are always with me.
      Have a wonderful weekend.

      Verwijderen
  7. Je laat weer prachtige rozen zien, Marijke!
    Die dikke wit/gele trossen zijn mooi!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een hele oude soort Gerry. En voordeel is ze brengt een heerlijke geur.
      Fijn weekend gewenst.

      Verwijderen
  8. Prachtige rozen in je tuin Marijke, mooi om ze te zien.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geniet er ook heel erg van Tinie.
      Fijne dag gewenst.

      Verwijderen
  9. Marijke, het is een voorrecht om een eigen, veilige plek te hebben. Zoals een tuin. Juist een tuin misschien.
    De Buff Beauty is een echte schoonheid, naast natuurlijk de andere rozen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog. Ik hoop dat je nog een keer
terug komt. Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Thank you for taking time to visit my blog. I love to read your
comment and hope you re-visit my blog again.


Populaire posts