Another beautiful day



Wat is het toch heerlijk om een hond te hebben. Ik ben net terug van de eerste wandeling van
deze dag. Heerlijk. Alles ziet er 's morgens vroeg zo mooi en vredig uit. Heerlijk om de frisse
ochtendlucht in te ademen.

It's so beautiful to have a dog. I am just back from the first walk of this day with my dog Vito.
Everything looks so peacefull. It's a great thing to start the day with fresh air in the lungs.


Mijn tuin eind juli/My garden end of July

Rosa Blackberry Nip



Rosa Penny Lane


Rosa Burgundy Ice





Ik heb de Burgundy Ice niet gesnoeid dit jaar. Maar  op de foto van de struik is duidelijk te
zien waarom je dit beter wel kunt doen. Het onderste deel heeft weinig blad.

I did not prune the Burgundy Ice this year. But I will coming spring. No leaves on the lower
parts.


Rosa Purple Splash


Rosa A Shropshire Lad



Rosa Sourire d'Ochidee




Rosa Julia's Rose


 Rosa Isabel Renaissance


Rosa Felicite Parmentier

En natuurlijk gaat er bij mij ook wel eens wat mis met de aanplant van nieuwe rozen. Ik denk
dat de kleigrond rondom de roos dringend behoefte heeft aan wat lucht in de grond. 

And off course also in my little garden things go wrong with planting a new rose. I think
the claysoil needs a little bit of air.


My sweat Vito


Rosa Pierre de Ronsard/Edenrose



Rosa Glamis Castle


Rosa Parure d'Or


Rosa Pat Austin


 Digitalis


 Thanks for your Visit.

Have a lovely weekend

Rosehugs Marijke



Reacties

  1. Hello Marijke!

    Lovely roses, and a beautiful dog! We had a golden retriever for 11 years. Dogs are so sweet and lovly animals.

    Rosehugs, Marit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Having a dog made my days better Marit. Vito follows me where ever I am.
      Have a lovely sunday Marit.
      Rosehugs

      Verwijderen
  2. A dog and a garden full of roses :) That's a great combo :)
    Love the photo with the red Isabelle ! Hugs, Marijke !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The combo is a perfect one for me to feel happy Dani. The Isabel has a fantastic color and lovely parfume.
      I hope she will do better next year. I have to prune it.
      Have a wonderful sunday Dani
      Rosehugs

      Verwijderen
  3. Prachtig al die rozen het blijft genieten hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond je blog via een Engelse blog :-) Je tweede foto is zoooo mooi. Ik hou van rozen en van jouw blog word ik helemaal blij. http://momentsfrozentime.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die rozen maken mij iedere dag blij. Heerlijk die kleuren en geuren, vooral als het weer een beetje mee werkt.
      Fijne zondag gewenst Jedidja.

      Verwijderen
  5. Hello Marijke!:) It is, a good way to start a new day, and how wonderful to come back to your colourful garden. Weather permitting I also walk Mel, and it blows all the cobwebs away!!:))) How pretty your roses look after the rain, those droplets of water make them look so fresh, and all the beautiful colours are visions of loveliness. Lovely photos Marijke!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Walking with the dog is a great way to blow the cobwebs away Sonjia. Thanks for your lovely comment.
      Have a beautiful sunday.

      Verwijderen
  6. Breathtaking beauty, Marijke, and I just love, love, love your Vito!
    Have a wonderful weekend sweet friend. xo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I love my dear dog Vito Lisa. And walking with him is good for the health.
      Have a wonderful day Lisa. xxx

      Verwijderen
  7. Hello again Marijke!:) Breathtaking or Sonjia is fine by me.:) Remember we both have a J and an I in the middle of our names!!:))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I will never forget your name again Sonjia.
      Have a wonderful day.

      Verwijderen
  8. That is beautiful, the flowers are stupendous, love your photographs.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful roses you show! Some of mine are more or less without leaves now, because of very wet weather... Yes, it is good to have a dog for company and walking :) Lucky Vito.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Overhere it was a heard year for the roses too. A lot of the roseshrubs were without leaves. But the roses can take care of them selves. Fresh new leaves arrived.
      Have a wonderful day Villrose and thanks for your visit.

      Verwijderen
  10. Je tuin ziet er prachtig uit met al die rozen Marijke en wat zal het lekker ruiken daar ;-))
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooral met die windstille warme avonden van afgelopen week is het een parfum feest in mijn tuintje. Ik wou dat ik de geur kon vangen in een pot of fles maar ja dat gaat helaas niet Tinie.
      Fijne dag gewenst.

      Verwijderen
  11. Un chien qui me semble bien heureux ! bravo pour la qualité de tes photos et les belles roses présentées. J'ai hésité sur Blackberry Nip et finalement elle n'est pas au jardin, à voir tes photos je le regrette (si je retrouve de la place je l'intégrerai c'est certain). Passe une très belle semaine Marijke et bravo pour le merveilleux gros plan que tu as utilisé pour ta bannière. Bises.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blackberry Nip is so beautiful helas my camera can't catch the real color.
      Have a wonderful day Siam.

      Verwijderen
  12. Both your roses and Vito are beautiful. I enjoyed seeing them, thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you for your visit Hoover Boo.
      Have a wonderful day.

      Verwijderen
  13. Vito looks like a sweet natured and loyal dog. Your roses are beautiful as always Marijke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vito is the love of my life Jennifer. It's a great friend and walking with the dog is so good for my health.
      Thanks for your visit.
      Have a wonderful day.

      Verwijderen
  14. Ben idd een tijdje weggeweest, maar je tuin staat nog altijd vol
    met de mooiste bloem...de roos!!
    prachtige serie Marijke! schitterende foto's!
    Ja en ik kan uit ervaring spreken dat het heerlijk is
    een hond te hebben, de onze is helaas 3 jaar geleden overleden en mijn man wilde niet weer een nieuwe
    hond...maar het is idd waar, je moet verplicht wandelen en als je geen hond hebt doe je dat echt niet...

    groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die hond is mijn alles Nieske ik zou niet meer zonder willen. En inderdaad weer of geen weer je moet er uit. Ik voel mij een stuk fitter. Ik ben zo blij dat je weer wat op je blog gepost hebt. Ik kan zo heerlijk genieten van je mooie foto's. En facebook heb ik een tijdje geprobeerd maar is niks voor mij. Ik wordt gewoon onpasselijk van al die selfie's. Voordeel van bloggen is dat je zelf kunt kiezen wie je volgt of niet. Zo maakt ieder zijn keus.
      Heerlijke dag gewenst Nieske

      Verwijderen
  15. Wat heerlijk, dat je zo van je prachtige hond geniet.
    En wat een rozenpracht!
    Wat zullen de rozen genieten van het stuk nazomer, dat we nu meemaken.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die hond is een schatje Zem. Heerlijk om te hebben. Het prachtige weer doet de rozen goed. Maar met die hoge temperaturen is de bloem binnen een dag weg. Het mag van mij wel een beetje minder heet worden.
      Fijne zondag.

      Verwijderen
  16. Thank you for your visit and comment Marijke. I hardly ever see horses in the North of Portugal, not unless we go to a Riding School, so it was, lovely to see them in the fields. Have a great Weekend!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Your beautiful photo's do remind me when I was a young girl. I always dreamed about having my own horse. I love to see the beauty of the horses.
      Have a wonderful day Sonjia.

      Verwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog. Ik hoop dat je nog een keer
terug komt. Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Thank you for taking time to visit my blog. I love to read your
comment and hope you re-visit my blog again.


Populaire posts