The world will never be the same.




Allereerst gaan mijn gedachten uit naar de familie van de slachtoffers in Berlijn.
Wat gebeurd er toch allemaal in de wereld. Mijn hoofd zit vol met gedachten
die mij niet loslaten. en ik moet mijn gedachten kwijt.  Hoe ziek zijn die gasten die zo maar onschuldige mensen doodrijden en vermoorden. Maar ergens verbaasd het mij ook weer
niet. Als ik mijn hondje Vito uit laat en mensen die ik geheel niet ken in de ogen kijk en
ze goedemorgen zeg, zich rot schrikken omdat een vreemde wat tegen ze zegt. We leven
niet meer in een WIJ-wereld maar in een IK wereld. Afgelopen zaterdag kwam ik iemand, na jaren niet gezien te hebben tegen in de supermarkt en stond even te praten. Een medebezoeker begon uit het niets tegen mij te schreeuwen alsof ik hem
iets vreselijks had aangedaan. Terwijl hij ook gewoon had kunnen zeggen, "mevrouw mag ik
er even langs u staat in de weg". Kijk wat er gebeurt in dezelfde supermarkt als er een nieuwe
kassa opengaat. Ze gaan het liefst met hun karretje over je heen. Waarom heeft iedereen zo'n
haast.
De mensen die zo verslaafd zijn aan hun telefoon maakt me ernstig zorgen. Zo zag ik
afgelopen week een jonge moeder met een kinderwagen de straat oversteken die zo bezig
was met haar telefoon dat zij totaal niet in de gaten had dat er een auto op een haar kon
stoppen van haar kinderwagen. Is die telefoon dan zo van levensbelang dat je zelfs je
baby vergeet. De hulpverleners die worden belaagd. Politie-acties worden gefilmd en degene die
jou beschermen moeten zich naar aanleiding van deze filmpjes verantwoorden. Ambulance
personeel dat wordt bedreigd. Op de eerste hulp zitten de werknemers achter kogelvrij
glas met heel wat bewakers. Waar gaan we in godsnaam naar toe. Waarom kunnen wij de
kerstgedachte niet het hele jaar vasthouden en alleen maar twee dagen per jaar??????


At first I want the people of Germany to know that my thoughts are with you. What is going
on in the world. My head is full of thoughts and I have to write down where I am thinking about.
What sick minds the people must have killing and murdering innocent people. But to tell you the
throught I am not suprised that thing like this are happening these days. When I walk with my dog
Vito I can't stop wishing people a goodmorning or a good afternoon when I see them. People are
shocked by my reaction. They think "that women is creazy". We live in an I-world and not in a
WE world anymore. Last saturday I visited the supermarket. I was talking overthere with somebody
I haven't seen in years. I was standing in the way of another visitor. And he started to should at me
like I have done something terrible. Is it so difficult to talk on a normal way? Look what is happening
in a supermarket when there is a line waiting for the cashdek and a new one is opening, people behind you don't seem to care  hurting your legs because they want to pass you? Why is everybody so in a hurry?? People are so adicted to theire phone's. I saw a young mother behind a childscar so bussy with her phone that she did not noticed a coming car????? The people who are 
helping us like police, ambulance are attcked by the public. When you need a doctor in the weekend
we have to go to the nearest Hospital. The employ's are behind bulletfree glass and a lot of security
is nescesarry to let people behave. Why can't we behave normal anymore???? Keep the christmas thoughts not only for two days but practice these thoughts the whole year round. 

LETS START TO SHOW LOVE AND RESPECT AGAIN.

IT WILL MAKE A BETTER WORLD

ALL THE BEST WISHES FOR 2017

Love

Marijke






Reacties

  1. I agree with you, Marijke! The world have gone crazy, and it's no sign that it will be better either.

    I wish you a wonderful day, and Merry Cristmas!

    Rosehugs, Marit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We have to get used to things that are happening these days in the World Marit. I hope one day we all realize that we can't do it alone and we need eachother to have a beautiful life.
      Rosehugs and all the best wishes for 2017.

      Verwijderen
  2. Het enige, dat we kunnen doen, is hoop houden.
    Marijke, ik wens jou en de jouwen ook een goede Kerst toe en een voorspoedig 2017.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En inderdaad hoop houden en kijken naar de vele mensen die het wel goed menen.
      Heerlijke dagen Zem en een fantastisch 2017 gewenst.
      Liefs Marijke

      Verwijderen
  3. Totaal met je eens Marijke, die kerstgedachte is iedereen weer heel snel vergeten, zo is de wereld nu eenmaal, maar ook ik blijf hoop houden, want hoop doet leven!
    Ik wens jou en je familie heel fijne dagen en een goed 2017!
    Rozige groeten van Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk Janneke helaas zullen we moeten accepteren dat het niet anders is. En hoop blijf ik zeker houden.
      Ook jij hele mooie dagen gewenst en een fantastisch 2017 toegewenst.
      Liefs Marijke

      Verwijderen
  4. I completely agree with you, Marijke. I find myself so many times asking, "Why are we all so mad at each other???" It does not make sense to me, and I do not think the change has taken place over a long period of time. I think it has happened very quickly, and that frightens me to no end.

    I wish you and your family a wonderful Christmas, and a bright and beautiful New Year, sweet friend.
    xo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lets have faith and hope that times will change in the positive direction again Lisa.
      I wish you and your dear beloved family a wonderful Christmas.
      Rosehugs Marijke xxxxxxx

      Verwijderen
  5. Het is een verwarrende tijd. Maar blijf groeten! In ons dorp is dit gelukkig nog heel gewoon. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien had ik mijn gedachten beter niet op mijn blog kunnen zetten Hetty. Maar ja ik vergeet op zo'n moment
      dat er ook heel veel mooie mensen om mij heen zijn die ook niets anders willen dan in vrede met elkaar te leven.
      Laten we hopen dat het een beetje beter wordt.
      Fijne dagen gewenst en een fantastisch 2017.
      Liefs Marijke

      Verwijderen
  6. I really don't know, Marijke, but to me it feels that many attracted to false values. Please continue posting with your wonderful pictures and flowers and garden and Nature - the world can do with showing more beauty and re-balance an energy. Have a wonderful Holiday Season and Happy and Joyful New Year!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I wish I had THE solution to turn back times into positive. You make me very happy with your beautiful posts about the orchids and nature Klaraau.
      Have a wonderful christmas and a fantastic 2017.
      Love Marijke

      Verwijderen
  7. Dear Marijke,
    have an wonderful and lovely christmas
    and a beautyful new Year!
    Best regards Urte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Liebe Urte für dir und deine Familie schöne Weihnachten und ein gute Rutsch in 2017.
      Liebe grusse xxx
      Marijke

      Verwijderen
  8. Unfortunately, the world is changing for the worse and it is sad. I wish spokojnch Christmas. !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wishing you a beautiful christmas Giga. And the best wishes for 2017.
      Love Marijke

      Verwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog. Ik hoop dat je nog een keer
terug komt. Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Thank you for taking time to visit my blog. I love to read your
comment and hope you re-visit my blog again.


Populaire posts