Camelia


Ja het is stil op mijn blog. Het is prachtig weer om de tuin weer in te gaan,
waar na een lange natte winter heel veel werk is te doen. Hoe geweldig
is het om alles weer uit te zien lopen. Maar het onkruid wieden schiet 
niet echt op. Mijn hond Vito wil mij zo graag helpen en ziet het wieden
als een spelletje. De emmer die ik vul met het onkruid wordt door Vito
weer leeggehaald. En soms gaat hij er met de hele emmer vandoor. Ik
weet  ik moet streng tegen hem zijn maar ja.

Yes it's a little bit silent on my blog but after a long wet winter there
is much work to do in my little garden. The weather is fantastic last
couple of days. Not warm, but the sun is shining, blue sky's I love it.
It takes a lot of time to get the weeds out. As soon as I am on my knees
dog Vito thinks he should help me and start's digging also. The weeds
I put in my bucket, he takes out. And on some moments he is running
away with the bucket. 

Maart, maand van de Camelia/March, Month of the Camelia







The roses are doing well. I love the red foliage of the rose Just Joey.


The first rosebud of 2017 in rose Brown Velvet


And the new planted roses are doing very well

Laure Davoust





 Hydrangya


 The first butterfly of 2017 in my little garden.


My gardenassistant Vito


Springtime, the most wonderful time of the year to me.

Have a wonderful weekend ahead 

Rosehugs 

Marijke


Reacties

  1. Lovely photos, Marijke! I love your camellias in bloom! It must be nice to have them in your garden. Here they don't survive outside, but they bloom right now in my basement :)
    I wish you a wonderful weekend!

    Rosehugs, Marit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Marit. The color and size of the flowers of the Camelia are so welcome after wintertime. In my garden they are not always nice. After some winters the flowers are half brown. I think it was a perfect weather situation for them now. I wish I had a basement ore greenhouse. But no space for it in my garden.
      I hope for you the snow will be gone soon and spring arrives also in your garden.
      Have a wonderful weekend Marit
      Rosehugs Marijke

      Verwijderen
  2. I also spend a lot of time in the garden now. But my spring is not so far away. Beautiful camellias Regards.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Great to read spring is also in your garden Giga. I love to work in my garden at the moment. Head empty, birds are singing, sun is shining, what else could we want.
      Have a wonderful weekend ahead.
      Rosehugs Marijke

      Verwijderen
  3. Vito is een schat van een hond! Ik neem aan dat hij is nog een puppy, of niet?
    Ik zit hier ook te vechten met de onkruid, maar is een "dirty job"!!! :))
    Groetjes uit Arnhem!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die Vito heeft mijn leven zo verrijkt Ella. Meegenomen ander half jaar geleden als zwerfpuppy van Zakynthos Griekenland tijdens onze vakantie. Het gras lijkt beter te groeien in de bloemenperken dan in het graspad zelf (lol). Succes met tuinieren en een heerlijk weekend gewenst.
      Rozenknuffels Marijke

      Verwijderen
  4. Happy gardening, dear Marijke ! You have a good assistant :) And your camelias are gorgeous !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Dani I love to be working in my little garden. And I am forever in love with my greek straydog Vito. Always by my side where ever I go het goes.
      Have a wonderful weekend a head dear friend.
      Rosehugs Marijke

      Verwijderen
  5. You have a love assistant in your garden. Yes, there's always a lot to do in springtime. Happy gardening, Marijke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. My doggy is my best assistant in the garden and I love him very much Satu. Yes a lot of work to do. I am often complaining about the size of my little garden, but not at this time of the year (fun(.
      Happy gardening Satu and I am looking forward to read your posts about your wonderful garden.
      Rosehugs Marijke

      Verwijderen
  6. Heerlijk zulke lente dagen. Genieten. En die hond? Ach toch gezellig! Groetjes
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt geweldig dit lenteweer Hetty. Je voelt je meteen een ander mens. En de hond? Ik kan er alleen maar van genieten.
      Heerlijk weekend gewenst Hetty.

      Verwijderen
  7. Ja, met zo'n lieve, dartele, vierpotige assistent moet je in de slow-motion modus ;-)
    Maar wat heerlijk, Marijke, dat we weer elke dag in de tuin kunnen scharrelen. En haast een week mooi week op komst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Zem. Maar in plaats van hem te straffen lig ik dubbel van het lachen. En het weer is inderdaad zo zalig Zem. Geweldig dat er weer in de tuin geleefd kan worden. En inderdaad de komende week zijn de berichten veel belovend.

      Verwijderen
  8. I think Vito has the absolute sweetest face, Marijke!
    Your camellia are so beautiful. I especially love the white ones. They remind me of gardenias, just a bit.
    You have so much new spring growth on your roses! Soon you will have such beautiful blooms.
    Have a wonderful weekend, sweet friend.
    xo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vito is my best friend ever Lisa. I know I should teach him what he should and should not do but I have tears in my eyes from laughing. The flowers of the Camilia looks like the Gardenias indeed. I wish I could grow Gardenia's because it's flowers have a great scent. The flowers of the Camelia don't have any scent. But the color of the flowers and the size are so welcome at this time of the year.
      Have a wonderful sunday my friend.
      Rosehugs xxx Marijke

      Verwijderen
  9. Mooie rozenfoto's Marijke.
    Ook ik ben met het mooie weer minder op mijn blog.
    Hier ook druk in de tuin, al hoef ik het onkruid niet twee keer op te ruimen.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog. Ik hoop dat je nog een keer
terug komt. Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Thank you for taking time to visit my blog. I love to read your
comment and hope you re-visit my blog again.


Populaire posts