May 5


Het rozenseizoen begon echt met een invasie van luizen. Maar de ecocirkel in mijn tuintje is
helemaal in orde. Alle luizen waren binnen de kortste keren  opgegeten door de lieveheersbeestjes
en hun larven. 

The roseseason overhere started with a whole army of lice. But the eco-circle in my little garden
is perfect. Within a week al the louse were eaten by the ladybugs and theire youngs. 

The Scotsman


 Souvenir de la Malmaison/Clematis Niobe


De clematis heeft uitzonderlijk veel bloemen gebracht dit jaar. Ik volgde altijd het advies om haar in
maart tot 30 cm terug te knippen. Gevolg was uitzonderlijke groei van het groen. Dit jaar niet geknipt en 10 x zoveel bloemen

The Clematis did bring an unusual lot of flowers this year. I always pruned it back at 30 cm in March
and this year I did not.

Clematis Madame le Coultre


Vandaag de dag wordt de Digitalis en vele mooie kleuren aangeboden. Deze soort is nieuw in mijn tuin. Ben benieuwd hoe haar zaailingen er uit gaan zien.

These days the Digitalis is availeble in many different colors. I wonder how the seedlings will look next year.

Digitalis and rose Pat Austin

Deze prachtige rode roos bloeit en groeit in de voortuin van mijn buurvrouw. Wat je zou verwachten
is een wolk van geur maar die geeft deze roos niet.

This beautiful warm red rose is growing in my neighbors garden. You expect clouds of parfum but this rose does'nt bring any scent.

Santana

Dit was de eerste roos die ik plantte 18 jaar geleden. Smaak veranderd in eigenlijk is het niet
meer mijn favoriet. Maar toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om haar te verwijderen.

This was the first rose I planted in my garden 18 years ago. My taste in roses has changed and it's not
one of my favorite's any more but I can't take her out.

 Golden showers
 \
Crown Princess Margarethe

Jaqueline du Pré


Achtertuin/Backgarden


Ik heb geen idee wat ik anders gedaan heb met de rozen in vergelijking met andere jaren maar sommige gaan helemaal niet goed zoals deze tot op heden maar 1 bloem. De stelen worden geel en
sterven op onverklaarbare wijze af.

I have no idea what I did different this year but certain rose don't do well at all. The branches of the roses turn into yellow and die. Like this one. Only one flower she brought me.

Rosa Isabel Renaissance


Asperinrose


Rosa Leander/Clematis Niobe



Rosa Blue for You


Astrantia 


Primula Japonica


Astrantia


 Rosa Brown Velvet



Rosa Sourire d'Orchidee


Rosa The Pilgrim

Fantin Latour first flower


 Rosa Azubis/Indigoletta


Have a beautiful day.

Rosehugs Marijke


Reacties

  1. Het is puur genieten nu de rozen weer bloeien hè Marijke, het leuke is dat we beiden veel rozen hebben maar wel veel verschillende.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So many beautiful roses--your garden must smell heavenly! I especially love the lavender one in the last photo. Have a good weekend, Marijke!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I know I've said it before, but your roses are amazing. I love the clematises as well.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog. Ik hoop dat je nog een keer
terug komt. Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Thank you for taking time to visit my blog. I love to read your
comment and hope you re-visit my blog again.


Populaire posts