Buff Beauty 2019


Breeder Bental (United Kingdom, 1939)

Deze roos was een van de eerste rozen die in mijn tuintje werd geplant.
Tijdens een koude periode in 2011/2012 was ze helemaal terug gevroren
tot grondniveau. Ik dacht dat deze roos dood was. Ik had al een nieuwe
gekocht tot dat aan het eind van Juni bleek dat ze helemaal niet dood was
en mij verraste met nieuwe stelen uit de grond. De nieuwe heb ik toen
aan mijn buurman cadeau gegeven. Inmiddels ben ik al druk bezig met
het snoeien van de rozen. Ik weet dat het heel vroeg is en misschien laat
de winter zich nog zien. Maar deze roos heeft mij bewezen dat een
roos niet zo maar dood gaat.

This rose is one of the first roses planted in my garden. Grown overhere
as a climbing rose and grown out to be a large one. In winter 2011/2012
we did have a very cold periode. I thought the rose was dead. It was frozen
to soillevel. I already bought a new one and suddenly at the end of june that
year the old rose sent new growth out of the soil. At the moment I am
busy with rosepruning. I know it's so much earlier as I normal do and
maybe winter will bring a visite to the garden. But Buff Beauty showed
me how strong a rose is














Wish you a beautiful weekend ahead

Rosehugs Marijke

Reacties

  1. Hello dear Marijke
    Buff beauty is also one of my first roses. I keep it dawn but you are right it is a very strong rose. I can see it is very nice as a climbing rose. Then you have two now?
    Have a nice weekend.
    Rosehugs Lisbeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Good morning dear Lisbeth,
      It's nice to read that this rose was also one of the first roses that came into your garden too!! I only
      have the old one in my garden. I gave the new away to one of my neighbourghs. And it's doing also
      very well in his garden.
      I wish you a beautiful Sunday and great new Week ahead.
      Rosehugs Marijke

      Verwijderen
  2. Good morning dear Marijke,

    What a lovely rose! It seems very hardy and strong. Beautiful color.
    I wish you a nice weekend!
    Rosehugs, Marit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Good morning dear Marit,
      I think this rose is one of the healthy's in my garden. And the color is breathtaking.
      I wish you a beautiful Sunday and hope you have some sunshine.
      Rosehugs Marijke

      Verwijderen
  3. Zo zie je maar, Marijke, dat je nooit te snel een "dode" plant moet afschrijven.
    Soms is er inderdaad een onverwacht, maar krachtig herstel.
    Het is een prachtroos trouwens, die Buff beauty.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Zem,
      Ja die winter heeft mij heel veel geleerd. Jammer als zo'n grote roos tot grondniveau
      afvriest. Maar inmiddels is ze weer zo prachtig als toen. Het heeft mij geleerd dat het
      belangrijk is dat de entplaats van de rozen genoeg grond op zich heeft. Gelukkig kon
      ik de nieuwe roos die al gekocht was cadeau doen aan mijn over buurman.
      Heerlijke zondag gewenst.
      Rozige groetjes Marijke

      Verwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog. Ik hoop dat je nog een keer
terug komt. Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Thank you for taking time to visit my blog. I love to read your
comment and hope you re-visit my blog again.


Populaire posts