Een hete zomerdag/A hot summerday

Gelukkig komen de rozen met nieuw blad. Ik heb er een aantal die gewoon goed groeiden
maar het leek net of ze plotseling stilstonden. Geen groeipunt meer niks. Ik denk dat de oorzaak
ligt  dat ik vergeet dat de struiken en grote planten meer dorst hebben dan ik had 
gedacht. Vorige week heb ik die rozen een flink hoeveelheid water gegeven en het
verbaasde mij dat er weer leven in kwam. In mijn kleine voortuin heb ik hoofdzakelijk
oranje en rode tinten een heerlijk uitzicht bij grijs weer vanuit mijn keukenraam
met die zonnige kleuren. De blauwe en roze akeleien zijn gewoon aan komen waaien
 maar ik haal ze niet weg. Geen kleurschema meer aanwezig in mijn tuin.

I am happy new foliage is coming into my roses. There were a couple that were growing
very well but sundenly it seems they stoped growing. I think I forgot that the plants
are more thirsty as I thought they would be. Last week I gave them water and new foliage
is coming. In my small frontgarden I had the plan only red and orange colours but blue's and pinks
came in too (by the wind I think) I never bought one. My kitchenwindow is facing my
frontgarden and I love to see the warm colours my little garden brings me.

Rosa Pat Austin






In mijn tuin hangt ze als een slappe struik in een ring. De bloemen zijn naar mijn
mening veel te zwaar voor de dunne stengels. Maar haar bloemen zijn 
prachtig en een heerlijke geur.

In my garden she is hanging in an iron ring because I think the flowers are
fare to large to be carried by the stems. But her flowers are really beautiful
and again a fantastic scent.

Rosa Saturnus King Terrazza





 Rosa Just Joey

Rosa Metanoia

Ik hoop dat jullie het hoofd een beetje koel hebben kunnen houden vandaag. Wat een
overgang. Wij Hollanders zijn helemaal niet gewend aan deze hoge temperaturen.

We had temperatures above 30C. We are not used to have this warmth. But as usual
tomorrow  it will be over.

Have a wonderful day

Marijke






Reacties


Populaire posts