Herfst in mijn kleine paradijs

 Wij hebben eigenlijk geluk gehad toen we het huis hier in Zeewolde kochten. In
die tijd werden tussen de achtertuinen een soort houtwallen aangelegd met een 
breedte van 10 meter tussen je eigen tuin en die van de achterburen. Reden was
een ecologische verbindingszone te creeëren. De wallen werden beplant met vogelkers,
hazelnoot, wilde roos, sleedoorn, lijsterbes etc. Zomers geeft het een gevoel alsof je aan de
bosrand woont en 's winters is het een waar vogelparadijs. Helaas is de grond schaars (en duur)
dus dit plan werd voor de verdere ontwikkeling van de nieuw te bouwen  woningen helaas in de kast gezet.


Manlief heeft deze draagconstructie voor mij gemaakt waar ik heel blij mee ben.


Ik heb een witte en een blauwe druif. Het bladerdak zorgt er zomers voor 
dat het een heerlijk luw plekje is. De druiven zijn op dit moment
nog vreselijk zuur. Zelfs de vogels laten ze nog hangen.


De herfstaster mag zeker niet ontbreken. Deze dame wordt hier 1.50 meter hoog


En hier in close-up


Een prachtige dame de Monarda


De herfstanemoon


Tot slot nog een vlinder balancerend aan de Eupatorium
misschien wel de laatste van dit seizoen.
Welkom herfst.

Hartelijke groet uit
mijn kleine paradijs

Reacties


Populaire posts