June (5)

De grote bloeigolf van de rozen vindt in mijn tuintje toch plaats in juni. Mijn favoriete maand van het hele jaar. Wat mij opgevallen is, is dat steeds meer mensen hun blog niet meer bijhouden en verdwijnen naar facebook. Dat vindt ik heel jammer!!!

The big flush of roses happens in my little garden in my favorite month of June. For me the greatest month of the year!! I noticed that more and more blogs don't update anymore they dissapear to facebook. It hurts me!! I hope you'll excuse me for the sometimes bad English but I still hope you understand what I mean.


Rosa Sweet Pretty/syn. Andromedia

Rosa Penny Lane

Rosa Hot Cocoa

Rosa Blackberry Nipp

Rosa Isabelle Renaissance

Rosa Burgundy Ice

Dit zijn een paar foto's uit mijn voortuintje. Wat ik zo leuk vindt is dat als ik bezig ben er altijd wel iemand voorbij loopt waar je even een gesprekje mee hebt en die even willen ruiken.

Some photo's from my little frontgarden. When I am working in my frontgarden the roses let people
stop and they want to know about the scent the roses are bringing.











Growing roses makes you Happy.

Have a wonderful day.

Rosehugs Marijke

Reacties

  1. What anice garden you have, Marijke! Your roses looks so fresh and healthy! Sweet Pretty is on my wishlist too ;) It's really sweet and pretty!

    Have a wonderful day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Marit. Sweet pretty is a simple rose but I love the clusters of flowers she is bringing. A very healthy one and most important did not frozen down in the terrible winter we had in 2012.

      Verwijderen
  2. Ja, hier is er nog zo eentje. Het is idd heel erg jammer. Terwijl dat helemaal niet de bedoeling is. Ik loop al weer maanden achter op mijn blog.

    Je rozen zijn prachtig. En dat allemaal in zo'n klein tuintje!! Wat zal het lekker ruiken daar bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het ruikt echt heel lekker speciaal als de zon op hun bloemen schijnt Thea. Aan de andere kant kun je ook wachten met foto's plaatsen als alles uitgebloeid is. Dan heb jij nog heel wat te laten zien denk is. (positief bedoeld).
      Heerlijke dag gewenst.

      Verwijderen
  3. Jou tuintje is een lust voor het oog hoor, vooral de rozen zijn prachtig, ik kan ze hier bijna ruiken.....heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!! Ik ben er onwijs blij mee! En soms droom ik wel van meer ruimte moet ik eerlijk bekennen. Maar aan de andere kant ik wordt een dagje ouder en het is heerlijk dat het onderhoud te behappen is en er genoeg tijd is om te genieten.
      Heerlijke dag gewenst fotografie54 .

      Verwijderen
  4. Dat heb ik ook altijd als ik in de voortuin aan het werk ben. Het ' hele' dorp weer gesproken. Je rozen staan er fantastisch bij. Hoe gaat dat verder in juli? Heb je doorbloeiende? Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat brengt een glimlach op mijn gezicht Hetty. Maar met zo'n mooie tuin als jij komt het hele dorp kijken denk ik. Ik hoop ook nog eens de kans te krijgen om je mooie tuin te bezoeken. Toen mijn rozenvirus begon heb ik veel moderne rozen geplant van het tuincentrum te koop waren. Dus alle rozen in mijn tuin bloeien nog een keer dit jaar. (hoop ik). Maar ik ben inmiddels helemaal weg van de oude rozen!! Dat worden de prachtige bossige rozen die ik zo graag zie. Ik hoop dat ik nog eens een plekje kan vinden om er een aantal te planten!

      Verwijderen
  5. You have so many beautiful roses, Marijke! Happy Wednesday!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met recht een PARADIJS Marijke en ik weet hoe leuk het is als de mensen stoppen om te kijken, mijn dochter heeft ook een voortuintje wat ik bijhoud en daar heb ik dan ook altijd aanspraak. Dat is toch anders dan bij ons, wij zitten achter het hek, hoewel het wel grappig is als er mensen stoppen om van elkaar foto´s te maken voor de rozen.

    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Janneke. Maar de foto's zijn van de derde week in juni. Er waren een paar laat (water tekort) en die bloeien nu terwijl de andere rozen zich opmaken voor een tweede bloei. Mest jij als de eerste bloei voorbij is? En zo ja wat gebruik je.
      Heerlijke dag gewenst Janneke. Heerlijk dat je reageert een welkome onderbreking van een rot klus waar ik mee bezig ben, keukenkastjes opruimen en schoonmaken (lol).
      Heerlijke dag gewenst.

      Verwijderen
  7. Heerlijk zo'n voortuin met rozen en je houd net als ik van veel zie ik wel .Het was idd een explosie van rozen in Juni ook hier .Nu bloeit er niet veel op dit moment maar ze maken alweer nieuwe knoppen .Nadat we de rozen weer terug gesnoeid hebben na de bloei zo rond eind Juni geef ik ze weer koemest korrels en dat werkt bij mij erg goed .ik zag je vraag aan Janneke ,ben best benieuwd wat zij doet .Ik word zo hebberig van al die mooie rozen die ik bij jou zie ,maar helaas geen plek meer .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jah (hahah) eigenlijk zou ik liefst met een vork er nog een inprakken (lol). Ook hier is er veel minder kleur maar laten we inderdaad hopen dat we nog een mooie tweede bloei krijgen. Jammer eigenlijk dat we geen plek meer hebben voor nieuwe rozen. Maar voordeel van een kleine tuin is wel dat je tijd overhoud om te genieten in plaats van altijd maar werken in de tuin.
      Heerlijke avond gewenst Elisabeth

      Verwijderen
    2. Haha ,ik moet toch een plekje zoeken want gisteren kon ik de mooie roos Blue for you niet laten staan .Wat is die mooi ,jij hebt hem ook staan zag ik !
      Fijne dag ,Elisabeth

      Verwijderen
    3. Je zult zien hoe blij deze roos je gaat maken heeeeel veeeel bloemen geeft ze.
      Succes met je nieuwe roos Elisabeth

      Verwijderen
  8. Roses are beautiful and smell certainly is all around wonderful. Greetings.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Giga. I wish I could catch the scent of the roses in a bottel.
      Have a wonderful evening.

      Verwijderen
  9. Prachtige al die rozen bij elkaar en ik zie ook zulke mooie kleuren!! Wat zal dat zalig ruiken!!

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt een heerlijke geur. Bedankt voor je bezoekje.
      Fijne avond gewenst.

      Verwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog. Ik hoop dat je nog een keer
terug komt. Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Thank you for taking time to visit my blog. I love to read your
comment and hope you re-visit my blog again.


Populaire posts