Juni (3)

Juni was de maand van de extremen. Een periode die veel te koud was voor de tijd van het jaar en daarna extreme hitte. De temperaturen van gisteren zo'n 24C was heerlijk. Nog steeds foto's van juni en het zijn er weer heel wat.

June was the month with extreme temperatures overhere. First a period with temperatures that were
much to cold and later extreme heat. We Dutch are not bild for high temperatures. I loved how the weather was yesterday 24C. These photo's are still from June.

Rosa Parure d'Or


Rosa Princess Margarethe

Rosa Chartreuse de Parme

Rosa Buff Beauty

Rosa Leander

Rosa Queen of Sweden

Rosa Edenrose

Rosa Asperine Rose

Rosa Buff Beauty

Rosa A Shropshire Lad

Rosa Penny Lane

 Rosa Gentle Hermione

Rosa Helena Renaissance

Rosa Blue For You

Rosa Evelyn

Rosa A Shropshire Lad

Rosa Evelyn

Rosa Burgundy Ice

Rosa Asperine Rose

Rosa Pennylane

Wish you all a beautifulday.

Rosehugs Marijke

Reacties

  1. You have so many beautiful roses! I enjoy your photos of them :)

    Have a nice Sunday, Marijke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Your roses are also wonderful Marit. I whish I had a space like you have in your garden.
      But still I feel very happy with what I have.
      Have a wonderful day.

      Verwijderen
  2. Un plaisir de découvrir tes roses. Ton jardin est plein de fraîcheur. Les rosiers David Austin ont l'air de bien se plaire chez toi.
    Magnifique !
    Bonne journée à toi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for your lovely comment Alix. But you know you are the one who brougth me in trouble (fun). Looking at your blog and seeing all the beautiful roses your are growing I am getting jealouse (positive).
      Have a wonderful day.

      Verwijderen
  3. You have the most wonderful collection of roses Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much Rosemary. It's only a little garden but it is great to see what beauty she is bringing me.
      Have a wonderful day.

      Verwijderen
  4. In today's heat is awful 34 st. Beautiful roses you had in your June garden. Greetings.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, Giga I am pleased that we don't have this kind of temperatures. 25 is the maximum!! But the heat never stays long in Holland.
      Two ore three days and it's normal again.
      Have a wonderful day.

      Verwijderen
  5. Jammer dat je er de geur niet kan bijleveren, Marijke, maar de rozen zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey lieve Zem, nee helaas want als het zonnetje schijnt is het echt een explosie van heerlijke geuren. En iedere roos geeft een andere geur. Waar ik zo verbaasd van sta dat ik geen bestrijdingsmiddelen hoef te gebruiken. Een geel blaadje, een gerold blaadje, een half opgegeten blaadje, het doet mij niks meer. Want bloeien doen ze toch wel.
      Heerlijke dag gewenst.

      Verwijderen
  6. Oh, you have so many beautiful roses, ‘Edenrose’ is amazing, I have put it on my wish-list. Are the clematis’ you grow together with roses pruning group 3 so you can pull them out completely in the winter? Or do you just cut down roses and clematis’ at the same time? I intend to do the same here in my new garden so just wondered how much work it is.
    Have a good week in the garden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goodmorning Helene, The Edenrose is an easy to grow one and gives many flowers and the shrub is very healthy. But helas not a sign of scent. The white one is Madame le Coultre and the red one is Niobe. I prune them about 30 cm above the soil in march. I counted my roses and I come at 60 roses growing in my little garden. And a lot of them do well but I have also one's that don't do well. I am curious to see what your garden will look like.
      Have a beautiful day Helene.

      Verwijderen
  7. Hoi Marijke,
    Lees ik hierboven dat je wel 60 rozen in je tuin hebt, een grote hoeveelheid. Ik zal bij mij ook weer eens de balans opmaken maar denk dat het toch niet meer dan 75 verschillende zijn. Je laat weer prachtige foto's zien, en het leuke is dat de meeste hiervan weer andere zijn dan ik heb.
    Het is nu heerlijk tuinweer hè?
    Fijne week!
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Janneke, ja 60 geteld. Op een paar flinke hosta's bijna geen andere planten in mijn tuin. In het vroege voorjaar geen bloemen van de rozen maar dan nemen de akeleien het over. En als die uitgebloeid nemen de rozen het over. Ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn rozen er niet allemaal even mooi bijstaan omdat ik bijna een vork zou nemen om er nog eentje bij te prakken als je begrijpt wat ik bedoel. haha. En wat ik nooit geweten heb is dat als blad van een roos uitdroogt dit niet betekent dat je moet gaan water bijgeven. Nou dat deed ik dus wel, dus staan er gewoon een aantal te verrotten. Ik leer zo nog iedere dag. Geef jij eigenlijk je rozen nog een tweede keer mest op dit moment?
      Fijne dag gewenst.

      Verwijderen

Een reactie posten

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog. Ik hoop dat je nog een keer
terug komt. Ik zou het heel leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Thank you for taking time to visit my blog. I love to read your
comment and hope you re-visit my blog again.


Populaire posts